Tips voordat u uw dier naar de trimsalon brengt

  • Laat uw hond goed uit, voordat u hem naar de trimsalon brengt. De behandeling zal enige uren in beslag nemen en het is vervelend als de hond zijn behoefte zolang op moet houden.
  • Probeer uw hond, kat, konijn of cavia zo droog mogelijk te brengen, aangezien een natte vacht niet behandelbaar is.
  • Overleg eerst met de trimster wanneer u van plan bent uw hond voor zijn trimbeurt in bad te stoppen. Veel vachten zijn namelijk moeilijk te behandelen na een wasbeurt.
  • Indien uw hond, kat, konijn of cavia een medische afwijking heeft en/of een besmettelijke aandoening (kennelhoest, niesziekte, schimmel, etc.) en/of loops is, willen wij dat graag van te voren weten.
  • Breng uw hond altijd aan de lijn en uw kat, konijn en cavia in een reismandje.
  • Breng uw hond nooit met een volle maag. Geef hem 2 uur van te voren geen eten. Wij maken nog te vaak mee dat de hond met een volle maag wordt gebracht om vervolgens in de trimsalon zijn behoefte te doen, of als de hond zich te druk maakt, hierdoor gaat braken.
  • Het is de bedoeling dat eigenaren zelf hun dier bij kunnen houden. Trimsalon Kynotrim kan u hierbij helpen en adviseren. Lukt het, om welke reden dan ook, niet om uw dier te verzorgen…schroom dan niet om het aan ons te vragen, wij geven graag advies en uitleg.
  • Zeg het altijd tegen ons als het dier agressie vertoont, dan kunnen wij hiertegen maatregelen treffen.
  • Als u niet op de afgesproken tijd kunt komen, bel dan even om uw afspraak te verplaatsen of af te zeggen. Wij plannen onze tijden nauwkeurig in. Als de afspraak niet nagekomen wordt, dan brengen wij de tijd bij u in rekening.
  • Zorg dat u op tijd komt. Wij hebben liever dat u eerder iets te vroeg komt dan te laat. Als u te laat komt, geef dan even een belletje, zodat wij het weten dat u onderweg bent.
  • Als u niet tevreden bent, laat het ons dan meteen weten. Wellicht kunnen we diezelfde dag nog iets bijwerken, zodat u wel tevreden bent. Indien dat niet mogelijk is, kunnen we daar natuurlijk de volgende keer wel rekening mee houden. Als u niets laat weten, kunnen wij daar ook niet op reageren.
  • De meeste mensen wachten te lang om hun dier naar de trimsalon te brengen, waardoor de vachten meestal in de klit zitten. Omdat dit niet bevorderlijk is voor de huid van het dier raden wij u aan om op tijd een afspraak te maken. Dit geldt ook voor pups en kittens. Uit onze ervaring wachten de eigenaren veel te lang om hun pup of kitten naar de trimsalon te brengen. Ook ter socialisatie is het beter voor de pup en de kitten om dit vroeg te leren. Meestal is de eerste trimbeurt rond de 3 maanden voor een pup of kitten.
  • Als u uw hond gaat wassen zorg dan eerst dat de hond geen klitten heeft, voordat de hond in bad gaat. Hier gaat het meestal verkeerd. De hond wordt zonder gekamd en/of geborsteld te worden in bad gedaan en lekker gewassen, waardoor de schade niet meer te overzien is en de hond helemaal in de klit zit.
  • Als u de hond gebracht heeft, wordt u weer gebeld als u uw dier op kunt komen halen. Kom niet eerder, omdat de meeste honden niet meer rustig op de tafel blijven staan als de baas er weer is. De meeste honden denken dan dat ze weer mee mogen met de baas. Dit betekent ook dat het voor de hond beter is, dat u niet aanwezig bent in de salon tijdens de behandeling. Uw hond zal door uw aanwezigheid worden afgeleid, wat de voortgang van de werkzaamheden kan storen.
  • Zorg ervoor dat u telefonisch bereikbaar bent. Zo kunnen wij u bereiken als we vragen hebben of als het dier weer op gehaald kan worden.
  • Houd er rekening mee dat uw dier alleen op afspraak getrimd kan worden.
  • U dient uw dier vlovrij te brengen. Heeft uw dier toch vlooien, dan wordt hij of zij verplicht ontvlooid en de kosten hiervoor worden bij u in rekening gebracht.
  • De betaling geschiedt bij het ophalen van uw dier. U kunt zowel contant betalen als per pin betalen.
  • Als laatste tip: hoe beter u uw dier zelf bijhoudt, des te goedkoper de trimbeurt is.